Levél-Lakó

Levél-Lakó

Cuca Nektek! :)

2014. november 21. - LevélLakó

Sziasztok ismét! 

A helyzet az, hogy meg kell magyarázni a sokáig tartó hallgatás okát, ami nem más, mint hogy nagy munkahelyváltásban vagyok. Idén már a 2.-ban és ha minden jól megy, akkor december közepén kezdek a legújabb munkahelyemen, de ha lehet akkor a beszámolókkal még kivárom, hogy alakulnak a dolgok. 

Levél-lakunk azonban nem maradt teljesen magára, időközben körvonalazódnak is a terveink. Eredetileg úgy indult, hogy nem szeretnénk téliesíteni, csak nyáron használnánk, de ezt odafönt nem így akarták, kaptunk a volt munkahelyemtől és kecvenc Bencénktől is egy-egy nem használt, de működőképes, csodaszép, konvektorokat, kéménybe köthetőek. Szóval nincs is más hátra, mint kicucálni a kéményt? Aztán kitakarítani? Vagy mi is történik itt? Ennek jártam utána egy kicsit, mert hősiesen nőiesen bevallva én például nem éltem még ilyet és fogalmam sem volt, mi az a cuca. (Csak tetszett a neve. Cuca :D )

Kutattam és találtam egy oldalt, ahol egész értelmesen elmagyarázzák, hogy mi is a helyzet a kéményekkel, és hogy mi a különbség a hagyományos fatüzelés és a fosszilis tüzelőanyagok hatásai között. 

Találtam egy ilyen  fórumot, amienek az elején rágtam át magam. Nagyon hasznos, mostmár tudom, mitől is fekete egy fatüzeléses kémény belseje? a kátránytól. Azt tudtam, hogy a kéményeknek pontosan bizonyos magasaknak kell lenniük, de most már értem is, miért. Minél magasabb a kémény, annál nagyobb a nyomáskülönbség a kinti és a kéményben levő levegő között, így annál nagyobb az a huzat, aminek a dolga, hogy mindig a jó helyen legyen a levegő. :D Heuréka! A mi kéményünk nem is elég magas pl. szilárdtüzelésű fűtésre. ( :( ) 

Az is kiderült számomra, hogy a bizonyos kéménytisztító fahasáb nálunk nem lesz alkalmazható, mert az olaj, fa, szén tüzelőanyagos fűtéshez jók. 

Mivel kifejezetten szerelt kémény tisztításához nem találtam útmutatót, ezért a 20. századi népi hagyományokat követjük majd, amikhez szájhagyomány útján jutottunk.Eddig 2-ből 2 házlakó is ugyanazt a módszert javasolta, akiknek ilyen ritkabonyolult szerkezettel van otthon is dolguk, mint a kis gáztüzelésű kémény. 

1. Nyissuk ki a tisztítónyílást, és egy tükörrel nézzünk bele a kéménybe alulról, esetleg fényképezzünk bele. Ha látni az ég fényes kékjét, akkor minden ok. Ha nem, akkor el van tömődve valamivel, amit ki kell onnan szedni. Ehhez kell a cuca (amiről egyébként itt egy jó kis kéményseprős cikk.)

2. Ha tiszta a kürtő, akkor egy utolsó ellenőrzés: meggyújtott újságpapírt dugunk a csőbe. A lángnak égnie kell és ha a kürtő felé húzza a lángot, az jó, mert akkor a levegő mozgási iránya a benti alacsonyabb nyomású felől a  a kinti, magasabb nyomású felé mutat. Ekkor biztosak lehetünk abban, hogy a levegő és a működés közben a füst is kifelé fog áramlani és járul hozzá az üvegház-hatáshoz nem pedig befelé és járul hozzá  egy kiadós szénmonoxid mérgezéshez. 

Most ennyi. Ezel nekimegyünk a hétvégének, és megtesszük a szükséges előkészületeket a Levél-lak minél hamarabb fűthető legyen. :) 

Képekkel következünk, addig is pá! :) Cuca ereje legyen Veletek! :)

 

Marcsi

A bejegyzés trackback címe:

https://levellako.blog.hu/api/trackback/id/tr86921451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása